Pvc-ramen schilderen

Tip delen:

Hoe schilder je aluminium of pvc ramen

Steeds naargelang uw stijl

Pvc-ramen kunnen door de zon verkleuren. Daarom raadt De Verfkerk u aan om ze af en toe te overschilderen, zodat de stijl van uw ramen in één lijn blijft liggen met uw woning. U overschildert uw pvc-ramen best als ze al een winter doorgemaakt hebben. Dan bent u zeker dat de verf goed hecht. Wil u ze graag meteen overschilderen? Schuur dan de ramen eerst lichtjes op.

Tips & tricks

De Verfkerk legt u in verschillende stappen uit hoe u deze klus juist moet aanpakken:

1. Reinig en ontvet uw ramen grondig ter voorbereiding. Spoel ze nadien goed af en bescherm ze met een laagje tape.
  2. Ga na of u de afdichting tussen uw glas en raamkozijn kan schilderen. Verf een deeltje van de afdichting als test. Als die niet overschilderbaar is, kunt u er de verf zo weer aftrekken nadat ze opgedroogd is. Niet-overschilderbare stukken verwijdert u best met een breekmes of een voegensnijder.
  3. Gebruik vooraf voldoende hechtingsprimer van bv. Zinsser 123 Bulls eye  en laat die minstens één uur drogen. Nadien kunt u de laag lichtjes opschuren.
    csm b526bb2d9fa8198c3239f3831ec0ee3bdc9e3137 850.BE .2.5 BULLS EYE 123 5413436050269 e13cb449b1
  4. Voor de afwerkingslagen gaat u best aan de slag met kwalitatieve, watergedragen krasvaste lakverf. Twee lagen volstaan meestal voor een prachtig resultaat.
  5. Pvc is gevoelig voor temperatuurschommelingen. Schilder daarom best niet in de felle zon, wanneer het erg warm is of bij mist. Zo voorkomt u spanningsverschillen in de verflagen.

Als u advies wil over pvc-ramen schilderen, op zoek bent naar de juiste verf of gewoon een professionele schilder zoekt die de klus voor u klaart, helpt De Verfkerk u graag verder. Contacteer ons op 03 685 59 85.