Behangen

Tip delen:

Behangwerk

Uw muren in een nieuw jasje

Bent u uitgekeken op de kleur van uw muren? Kies dan voor behang en ga voor duurzame resultaten met een frisse uitstraling. Behangen heeft namelijk talloze voordelen. De Verfkerk lijst ze graag voor u op:

1. Voor elk budget is er wel een soort behangpapier op de markt te vinden.
  2. Uw muren springen meteen in het oog dankzij de talloze tekeningen, patronen en texturen.
  3. Behangpapier komt in elk interieur tot zijn recht, ongeacht uw stijlvoorkeuren.
  4. Voor gezinnen met kinderen brengt afwasbaar behang de oplossing. Strepen en vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon.
  5. U kan jarenlang genieten van een stijlvolle binnenruimte dankzij de lange levensduur van behangpapier.

Voor ieder wat wils

Of u nu houdt van een klassieke look, een moderne touch of een landelijk karakter, bij iedere stijl past wel een type behangpapier. Met geweven behangpapier haalt u bijvoorbeeld meteen de warmte in huis. Metallic behangpapier zorgt dan weer voor een industriële uitstraling. Vinylbehang leent zich op zijn beurt uitstekend om oneffenheden zoals beschadigd pleisterwerk te camoufleren. De sterke en scheurvrije kenmerken garanderen u een onverwoestbare kwaliteit.

Tips & tricks

Behangen is een kunst op zich. De Verfkerk geeft u daarom het nodige advies om die klus correct aan te pakken. Zorg ervoor dat u behangt in een ruimte waar de temperatuur ongeveer 20 °C is. Sluit alle ramen en deuren, zodat het behang goed kan drogen. Reken op voorhand uit hoeveel rollen u nodig zult hebben. Dat bespaart u heel wat kopzorgen.

Ga voor een behanglijm die geschikt is voor uw specifieke ondergrond. Met een droge en schone borstel veegt u vanaf het midden omhoog en omlaag. Zo kan het behang goed hechten. Als u van links naar rechts zou vegen, ontstaan er namelijk golven in het papier. Druk het behang goed aan, zeker in de hoeken en plinten, om een strakke vouwlijn te verkrijgen. Achteraf kunt u de overtollige stukken wegsnijden.

Bij voorkeur start u met behangen aan de raamkant. Zo kan u overzichtelijker te werk gaan. Bij een fotowand daarentegen start u best in het midden, zodat u aan beide kanten van uw ruimte evenveel behangpapier behoudt. Als u andere tips wil of meer wil weten over de verschillende soorten behangpapier, geeft de Verfkerk u graag meer informatie. Contacteer ons op 03 685 59 85.